2013. május 2., csütörtök

Neverending lakás, adószámigénylés és kis színes az irodából

Meglehetősen katatón állapotban vagyok a lakás mizéria miatt, ami hol megoldódni látszik, hol elmerül a Temze mélyére. A maláj öregasszony, a megannyi orosz és a homályos, setét lyukak után találtam egy helyeske viszonylag nagyobb studiot, az angol középosztállyal egy környéken, Putney-ben. (én is Putninak hívom, nemcsak te ejted annak, nyájas olvasó.) Hála Istennek 2 percre egy krikett pályától és 10 percre a metrótól, kulturált, drágább, mint gondoltam, de olcsóbb, mint az oroszok. 
A közvetítő egy kis arab agency, az apuka jó arc, ellenben a fia tök hülye és egy ideje már ő menedzsel. Bedelláztam nekik a 3 hónapot előre, mert nincs credit history-m - ez ok, erre fel voltam készülve. Kifizettetek velem még egy hónapot, mint depositot, ami kezdett hasonlítani a 13.havi nyugdíj intézményére, de épp jött ki E+P+B, uh hoztak még pénzt, kifizettem.
Aztán 2 nappal költözés előtt közölte a hülyegyerek, h sajna az albérlő nem költözik ki, uh én nem tudok menni. Mondottam, h ez highly unacceptable, mert már én is mondok ilyeneket, oh Anglia. A visszafogott értelmiségi énem nem engedte meg, h kiabáljak, piha, de úgy látszik a mondataim megtették a hatásukat, mert 1 nap múlva már telefonált Szálemalejkum, h akkor kidobták az eddigi albérlőt (kerestek neki másik pecót..hmm) és akkor én költözhetek. Mert ez nekik is kínos. Nagyszerű, de ennek ellenére nem vártak meg, amikor mentem a szerződésért, mert be kellett zárniuk és hiába telefonáltam - de ezektől a szituktól csak előjön az ügyintéző magyar énem, majd ti hamarabb feladjátok, haha, én több hatóságot láttam, mint ti Kába követ. Ma megint hülyék voltak, elém tették a szerződést, mondták, h usual stuff, nem kell ám elolvasni, de ugyebár, életem első legal documentje itten, nyilván elolvasom. Persze bele volt írva, h a bérleti díjban nincs benne a rezsi költség, khmm jeleztem, h akkor ezen a ponton már talán hívjuk ide Apukát, mert én elfáradtam, és lám-lám Apuka nekem adott igazat. 
Elvileg hétfőn költözhetek, majd ha minden rendben és van meleg víz és villany és nem raktak svábbogarakat az ágyamba, akkor leírom a címet, h megnézhessétek a google maps-en, h hol is tengetem a következő 3 hónapomat. 

Amúgy már k régen ott is hagytam volna az egész hitközséget, ha nem ma mentem volna adószám interjúra, amihez kell egy szerződés, h hol lakom. Elvileg itt beszélget veled egy ügyintéző, megpróbálja kideríteni, h te is büdös bevándorló vagy-e, aki csak segélyért jön, aztán 4 hét múlva mondják, h kapsz adószámot és dolgozhatsz legálisan vagy odavetnek a kizsákmányolók arénájába. Szépen felöltöztem, elvittem az útlevelemet, a szerződésemet és a lakáspapírjait az igazolással, h aztat biza már ki is fizettem. A center az pont olyan, mint elképzelitek: mindenféle náció, jön időpontra, magyaráz és pantominezik. Az én ügyintézőm, Mani, sok információt már nem tudott feldolgozni; és például a lakás szerződésemre rá volt kapcsolva az arab agency névkártyája, arról simán leírta a címet, mintha az én lakáscímem lett volna. Mindegy, legalább megköszönte, amikor átnéztem a kérdőívet és felhívtam a figyelmét a csacskaságokra benne. (mind jegyezzük meg gyerekek, h a hill-t két l-lel írják). 
Hajnalban arra riadtam, h legalább kérdés tárgya lesz, h mi a k életért van nekem olasz bejelentett lakcímem és adószámom és tb-m, de nyilván UK pont nem foglalkozik semmi kontinentális dologgal és amúgy miért ne lehetne nekem Hencidától-Boncidáig egy rakás lakcímem. (Majd egyszer azért kijelentkezek a 3 éve szakított olasz csávóm szüleitől, tökre el is feledtem, h ott is élek, beszélünk elég gyakran, majd mondom nekik, h hihihi, terítenek-e még nekem, mint a zsidók Pészachkor a Messiásnak. Milyen vallásos poszt lett ez.)

Amikor megvoltam ezzel - aláírásokban gazdag nap volt - akkor végre bementem a dolgozóba, ahol két dolog fogadott. Az egyik egy email, h Nike 10 km-es éjszakai futásra, aki akar, az menjen, fizeti a cég. Persze becsekkoltam, 30 fontért, már miért ne futnék Londonyban és 3 percig nálam volt a cég hitelkártyája. Amúgy, mintha egy sportklubhoz jöttem volna dolgozni - kétnaponta vannak emailek, ilyen-olyan sporteseményekről, amik nem is a műkedvelő kategória: triatlon, fél maraton, ilyesmi. És mindenki csinál vmit, vagy ebédidőben elmegy futni 40 percre, vagy olyan jógákra jár, amikről nem hallottam még, de el fogok menni, mert k vicces (külön poszt tárgya), vagy akár triatlonozik. Szóval, végre nem én vagyok az ufó, h hetente 5-6x járok tornázni/mozogni, hanem a közegem is ilyen. Szombaton megyek az új fitness klubba, majd mesélek róla. 

A másik dolog, ami hétfő óta fogad, az az egyik srác, aki a múzik menedzsment tagja és minden alkalommal nagyon kedvesen mosolyog. Az első néhány alkalommal nem gondoltam, h ez nekem szól, klasszik szitu volt, h körülnéztem kire nézhet ilyen kedvesen. Aztán felfogtam, h ez valszeg nekem küldi - de ilyet én a farsangi bulik óta nem láttam, pláne ilyen mennyiségben -  uh kellett 24 óra, hogy visszamosolyogjak. Azóta vigyorgok, mint a tökkelütött (ez egy szó vajon?), de gyakorlatilag sok dolog nem történt, azt leszámítva, h nekimentem tegnap a konyhában. Pont olyan magas, mint, amit szeretek, a mellkasáig érek, szőke és kék szeme van és k k jó a hangja. Háttal ülök neki, csak szoktam hallgatni, ahogy a múlt héten még Beyoncee-t szervezett, tegnap már Jennifer Lopezékkel tárgyalt vmi vicceset, amin mindenki nevetett, de én sajnos nem értettem. Ma visszasandítottam rá és összeakadt a tekintetünk (Romana), tehát nem a helloka, új lány, hogy megy a beilleszkedés vonal van. Vagy igen, mert gondolom, aki Beyoncee-t szervez, az, ha akarna vmit, legalább mondaná, hogy helloka, új lány, hogy megy a beilleszkedés. Most megnéztem a cég honlapján, h mi lehet a neve, de nem tudom beazonosítani a képek alapján, vagyis vagy vki bejár az utcáról telefonálgatni és akkor egy nemzetközi összeesküvés áldozata vagyok, vagy egyszerűen nincs róla kép. Ez utóbbit nem hiszem, tehát valszeg a képe nem mondhat semmit. Mindenesetre jóképű fiú és ha be tudna vinni a június 2-i Beyoncee és mindenki ott lesz koncertre, én már jól járnék. 
Holnap és kedden még vigyorgok - hfő szünnap - aztán vagy leejtem a keszkenőm v írok neki egy mailt, ha tudnám a nevét persze, hogy hello és öööö, majd még kitalálom, h mit írjak. 

Ennyit mára, hnap nyugi lesz, mert a cég nagy része kivette a pénteket. A napom valszeg azzal fog elmenni, h a július közepén Moszkvában megrendezésre kerülő autók a belvárosban programhoz keresek hátteret a stábnak. Amennyi pénzből szeretnének lakni a Kreml mellett abból max Leninnel alhatnak titokban, de azért eltöltök ezzel egy levezető pénteket. 
És bazsajgok majd folyamatosan. 

pusz


1 megjegyzés:

  1. hoppá, tudom ám, h a kifizettettek-et h írják, elcsúszott a klaviatúra

    VálaszTörlés